به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

این توضیحات و عنوان از ویرایش قالب ، قابل تغییر است.

مکان تبلیغات شما

پر مخاطب ها

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    به ادامه مطلب بروید...



                                      مقدمه
     
    اینترنتپدیده‌ای است که زندگی بدون آن برای بسیاری از انسان‌ها، دیگر غیرقابل تحمل و حتیغیرممکن است.
    همهما بااینترنت سر و کار داریم. اما اینترنت چگونه کار می‌کند؟ چه اجزایی دارد و مهم‌تراین که به چه کسی تعلق دارد؟ به سروری که از طریق آن وارد دنیای مجازی وب می‌شویم؟به ما  که کاربران آن هستیم؟
    درواقع هیچکدام. چون اینترنت نه به ما که به هیچ کس دیگری تعلق ندارد.
    اینترنتمجموعه‌ای جهانی از شبکه‌های بزرگ و کوچک است که به هم پیوسته‌اند و نام اینترنت(شبکه‌های در هم تنیده) از همین مجموعه گرفته شده است.
    اینترنتکارش را سال 1969 با چهار هسته یا سیستم کامپیوتری میزبان شروع کرد اما امروزمیلیون‌ها مورد از آنها در سراسر جهان وجود دارند.
     
     
                                    تاریخچهاینترنت                            
     
    اينترنت در سال ۱۹۶۴ توسط يک محقق در شرکت Randابداع شد . آقای Paul Baran بدنبال روشی برای مطمئن سازی ارتباط پنتاگن(وزارت دفاع ايالت آمريکا) با اعضاء ارتش در هنگام حمله واقعی اتمی بود . در آنزمان ارتباطات بين دو شهر کاملآ غير قابل اطمينان بود . بنابراين محقق مذکور يک شبکه ارتباطات رايانه ای غير متمرکز را پيشنهاد نمود که در آنرايانه مرکزی وجود نداشت .در چنين شبکه ای حتی در صورت انهدام و خرابی يک يا چند رايانه همچنان امکان تبادلاطلاعات بين ساير رايانه های باقی مانده وجود خواهد داشت .
    در اواخر دهه 1960 میلادی ، وزارت دفاع آمریکا تشخیص داد که دولت آمریکا بهشبکه‌های کامپیوتری خود بسیار وابسته است و این سوال مطرح شد که اگر دشمن در یکحمله هسته‌ای به شبکه‌های کامپیوتری ملی آنها آسیب برساند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بنابراین وزارت دفاع آمریکا یک نوع جدید از شبکه‌های بزرگ را طراحی کرد کهحتی اگر یکی از بخشهای آن از کار می افتاد باز هم می توانست به کار خود ادامه دهد.آنچه که کل این شبکه عظیم را به هم ارتباط می داد مجموعه‌ای از قوانین ارتباطی یابه اصطلاح «پروتکل» بود که آنرا TCP/IP نامیدند.اصولاً هر شبکه‌ای که از قوانین TCP/IP استفادهکند می‌تواند با هر شبکه دیگری که آن هم با قوانین TCP/IP کار میکند ارتباط برقرار کند و اگر در شبکه بزرگی که هر یک از شبکه‌های کوچکتر داخل آناز قوانین TCP/IP استفادهمی‌کنند یک شبکه کوچک از کار بیافتد مابقی شبکه به کار خود ادامه خواهد داد. پروژه آریانت در سال 1967 آغاز به کار کرد و نتیجه این پروژه پس از چندینسال همان شبکه جهانی اینترنت کنونی است که اکنون به صورت غیرنظامی گردیده و تمامیعرصه گیتی را تحت پوشش خود قرار داده است. 
     
     
     
     
                                                                                                    
     
                           تاریخچه اینترنت در ایران
     
    سال ۱۳۷۱: تعداد کمی از دانشگاه‌های ایران، از جملهدانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه گیلان، توسط مرکز تحقیقات فیزیک نظری و از طریقپروتکل UUCP به اینترنت وصل می‌شوند تا با دنیای خارجایمیل رد و بدل کنند.
    سال ۱۳۷۲ :در سال ۱۳۷۲ هجری شمسی ایران نیز به شبکه اینترنت پیوست.نخستین رایانه ای که در ایران به اینترنت متصل شد مرکز تحقیقات فیزیک نظری درایران بود. در حال حاضر نیز این مرکز یکی از مرکزهای خدمات اینترنت در ایران است.مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات،‌ بعنوان تنها نهاد ثبت اسامی قلمرو [ir.]در ایران به رسمیت شناخته می‌شود. این قلمرو مشخّصه تعیین شده برای هویّت ایران درفضای اینترنت است.
    سال ۱۳۷۳ : مؤسسه ندا رایانه تأسیس می‌شود. پس از راه‌اندازیاوّلین بولتن بورد (BBS)، در عرض یک سال نیز اوّلین وب سایت ایرانیداخل ایران را راه‌اندازی می‌کند. همچنین، این مؤسسه روزنامه «همشهری» را به زبانفارسی در اینترنت منتشر می‌کند، که این اوّلین روزنامه رسمی ایرانی در وب محسوبمیشود. در همین سال بدنبال اتصال به اینترنت از طریق ماهواره کانادایی «کد ویژن» (Cadvision)،مؤسسه ندا رایانه فعالیت بازرگانی خود را بعنوان اوّلین شرکت خدمات سرویس اینترنتی(ISP)آغاز می‌کند.
    سال ۱۳۷۴ :مجلس ایران تأسیس شرکت «امور ارتباطات دیتا»تحت نظر شرکت مخابرات ایران را تصویب می‌کند و مسؤلیت توسعه خدمات دیتا در سطحکشور را بطور انحصاری در اختیار آن شرکت قرار می‌دهد.
    سال ۱۳۷۷ :پروژه یونیکد در ایران با قرارداد شورای عالیانفورماتیک و همکاری بنیاد دانش و هنر واقع در انگلستان و با نظارت و مدیریت فنّیدانشگاه صنعتی شریف تحت عنوان «فارسی وب» آغاز می‌شود. هدف پروژه اینست که باگنجاندن کامل و جامع الفبای فارسی در استاندارد یونیکد، نشر فارسی در کامپیوتر،مخصوصاً اینترنت و وب، استاندارد شود و اصولاً مشکل قلم (فونت) های غیر استانداردموجود در نرم افزارهای ایرانی حل شود
    در سال ۱۳۶۸  پس از افتتاح مرکز تحقیقات فیزیک نظری وریاضیات، بنا بر درخواست استادهای دانشگاه که در خارج از ایران با پدیده‌ای به نامایمیل آشنا شده بودند، فکر برقراری این ارتباط شکل گرفت.
    طی تماس‌های محمد جوادلاریجانی با عبدالسلام پاکستانی، رئیس ICTP درایتالیا، آی‌پی‌ام به مرکز آکادمیک بیت‌نت اروپا (EARN)معرفی شد. شبکهٔ بیت‌نت با شبکهٔ اینترنتی که امروز استفاده می‌شود تفاوت‌هایبسیار داشت. استفادهٔ اصلی که از آن می‌شد دریافت و ارسال نامه‌های الکترونیکیبود. سیاوش شهشهانی، قائم مقام آن زمان آی‌پی‌ام، در مصاحبه‌ای می‌گوید: «وقتیعضویت ما را تصویب کردند یک بند جدید هم به تعهدات اعضا اضافه کردند و آن اینکه ازشبکه برای تبلیغات مذهبی استفاده نشود!» [۲] یکی دیگر از تعهدات این بود که هیج عضوی نبایدجلوی عبور اطلاعات از کشوری به کشور دیگر را بگیرد. محمد جواد لاریجانی فردی بودکه تعهدات لازم برای برقراری این اتصال را پذیرفت و توافق‌نامه را امضا کرد.
    مرکز در ابتدا از طریقاتصال Dial-up وبا استفاده از خط تلفن به دانشگاهی در اتریش متصل شد. پس از آن اتصالی Leased بادانشگاه وین به صورت استیجاری برقرار شد. این اتصال از سال۱۹۹۳ به شکل رسمی در آمد.
    شبکهٔ بیت‌نت تنها ازطریق سیستم‌عامل‌های IBM و بر روی کامپیوترهای VAXقابل استفاده بود. پس از آگاهی از پروتکل TCP/IP،آی‌پی‌ام به سمت استفاده از اینترنت گام برداشت و از طریق همان دانشگاه وین بهاینترنت نیز متصل شد.
    اینترنت در ایران هر روزفراگیر تر میشود ،در حالی که 20 سال طول کشید تا رادیو به ایران بیاید ،30 سال طولکشید تا سینما در ایران ساخته شود و یا 13 سال پس از تولید تلویزیون ایرانیان نیزاین جعبه جادویی را به خانه های خود بردند ،اینترنت به فاصله اندکی از عمومی شدن،به ایران آمد . به طوری که از زمانی که پژوهشگران ایرانی در سال 1370 برای اولینبار در ایران توسط مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضی به اینتر نت متصل شدند16 سالمی گذرد ،از آن زمان تاکنون اینتر نت نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشور هایجهان به صورت انفجاری رشد کرده است . با این حال ،ایران برای رسیدن به جایگاهمناسب در دسترسی به اینترنت ،هنوز باید گامهای بلندی بردارد . شمار کاربراناینترنت در ایران در سال 1994 از 250 نفر فراتر نمی رفت اما اکنون بیش از 7 میلیونکاربر اینترنت در ایران وجود دارد که تخمین زده شده است که تا سال 1388به 15میلیون نیز برسد.
                                 اینترنت چیست؟
    بسیاری از مردم باور نمیکنند ، اما در واقع اینترنت و وب دو چیز متفاوت هستند. با اینکه این دو مسلمابسیار بهم وابسته اند ولی باید با تفاوتهای آنها هم آشنا شویم .
    اینترنت ، در ساده ترینتعریف ، عبارتست از کامپیوتر هایی که در سراسر دنیا به هم متصل هستند، شبکه ای کهاین کامپیوترها را به یکدیگر متصل می سازد، و متدهای انتقال اطلاعات روی این شبکه.
    وب عبارتست از تماماطلاعات بهم پیوسته روی اینترنت، اما اجازه دهید در این رابطه مطالب بیشتریبخوانیم .
    منشاء اینترنت را میتوان در سالهای جنگ سرد یافت، زمانی که احتمال شروع یک جنگ هسته ای بین ایالاتمتحده و ایالات جاهیر شوروی کاملا وجود داشت. در آن سالها وزارت دفاع آمریکابدنبال یک سیستم مخابراتی بود که بتواند حتی در مقابل ضربات یک جنگ اتمی دوامآوردو از هم نپاشد .
    این پروژه که Arpanetنام گرفت، در سال 1968 شروع شد. این شبکه در اولین قدم (محکم) خود چهار کامپیوتررا در نقاط مختلف آمریکا به هم متصل کرد. خوب ، این اقدام در آن سال ها بسیار فوقالعاده بود!
    بزودی معلوم شد که چنینشبکه ای بطور بالقوه دارای توانائیهای بسیار بیشتری از آنچه مسئولان وزارت دفاع درتصور داشتند ، است. تبادل اطلاعات علمی و مهندسی از این نمونه بود.
    همچنین معلوم شد که یکشبکه واحد هرگز نمی تواند به هدفی که برای آن در نظر گرفته شده بود (تواناییمقاومت در مقابل ضربه هسته ای) دست یابد. به جای آن تصمیم گرفته شد تا شبکه هایموجود به هم متصل شوند و به عبارت دیگر شبکه ای از شبکه ها ساخت شود. نام اینترنتهم از همین جا نشات گرفت. اینترنت اولیه فقط دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را به هممتصل می کرد و چون تحت کنترل دولت قرار داشت افراد و شرکتهای خصوصی راهی به آننداشتند.
    این وضع تا سال 1991ادامه داشت. اما این تاریخ اوضاع بسرعت دگرگون شد. در این سال بنیاد ملی علوم (NSF)،که بزرگترین تامین کننده مالی اینترنت بود ، سرمایه خود را از آن جا خارج کرد واینترنت را بر روی شرکتهای تجاری گشود و بزودی سیل خروشانی ، که امروز آنرا میشناسیم تبدیل شد، و شروع این رشد انفجاری با شبکه تار عنکبوتی جهانی (وب) همراهبود.
     
     
                               شبکه اینترنت چیست؟
    شبکه جهانی اینترنت مجموعه ای از شبکه های کامپیوتری است که با استفاده ازقوانین و پروتکل های خاصی که به آن TCP/IP میگویند و از طریق خطوط تلفنی، ماهواره ای و غیره به یکدیگر وصل شده اند، تا اطلاعاتو داده ها بتواند به سرعت از یک کامپیوتر به کامپیوتری دیگر در هر کجای گیتیانتقال یابد. با تحولات اساسی و رشد بی نظیر که طی دهه اخیر بوقوع پیوسته است، در حالحاضر اینترنت به عنوان یکی از مهمترین ابزارها، برای انتقال جوامع به جامعهاطلاعاتی مطرح شده است که درآن کلیه شبکه های کامپیوتری، تلفن ها، ویدئوها،کنفرانس ها، موبایل ها و غیره با هم ارتباط داشته و به تبادل اطلاعات می پردازند. به طور کلی می توان دلایل محبوبیت اینترنت را در همگانی بودن، کاهش هزینهها، سهولت خرید و فروش بر روی اینترنت، بدون مرز و بدون مالک بودن اینترنت، رشدسریع اینترنت و فراوان بودن تعداد مشترکان آن دانست. اینترنت مانند جهانی تخلیلی است، جهانی غیر از جهان ما که در آن می توانهمه چیز یافت از گفتگو با افراد و بخش های سرگرمی و لطیفه گرفته تا کسب اطلاعات درمورد فضا، گرفتن مقالات علمی و ارتباط با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی برای همکاریو یا ادامه تحصیل در کشورهای دیگر ،در کنار این موارد امکانات دیگری نیز دراینترنت وجود دارد که می توان به نامه الکترونیکی، گفتگو، گرفتن نرم افزارها ازاینترنت و غیره اشاره نمود. 
     
                                   مفهوم اینترنت
     
    اینترنت (به انگلیسی: Inteet)‏ ( مخفف کلمهinter connected network شبکه های به هم مرتبط )را باید بزرگ‌ترین سامانه‌ای دانست که تاکنون به دست انسان طرّاحی،مهندسی و اجرا گردیده‌است. ریشهٔ این شبکهٔ عظیم جهانی به دههٔ۱۹۶۰باز میگردد که سازمان‌های نظامی ایالاتمتّحدهٔ آمریکا برایانجام پروژه‌های تحقیقاتی برای ساخت شبکه‌ای مستحکم، توزیع شده و باتحمل خطاسرمایه گذاری نمودند. این پژوهش به همراه دوره‌ای از سرمایه گذاری شخصیبنیادملی علوم آمریکا برایایجاد یک ستونفقرات جدید، سبب شد تا مشارکت‌هایجهانی آغاز گردد و از اواسط دههٔ ۱۹۹۰،اینترنت به صورت یک شبکهٔ همگانی و جهان‌شمول در بیاید. وابسته شدن تمامی فعّالیت‌هایبشر به اینترنت در مقیاسی بسیار عظیم و در زمانی چنین کوتاه، حکایت از آغاز یکدوران تاریخیِ نوین در عرصه‌های گوناگون علوم، فن‌ّآوری، و به خصوص در نحوه تفکّرانسان دارد. شواهد زیادی در دست است که از آنچه اینترنت برای بشر خواهد ساخت وخواهد کرد، تنها مقدار بسیار اندکی به واقعیت درآمده‌است.
    اینترنتسامانه‌ای جهانی از شبکه‌های رایانه‌ای بهم پیوسته‌است که ازپروتکل مجموعهپروتکل اینترنت برایارتباط با یکدیگر استفاده می‌نمایند. به عبارت دیگر اینترنت، شبکه شبکه هاست که ازمیلیون‌ها شبکه خصوصی، عمومی، دانشگاهی، تجاری و دولتی در اندازه‌های محلی و کوچکتا جهانی و بسیار بزرگ تشکیل شده‌است که با آرایه وسیعی از فناوریهای الکترونیکی ونوری به هم متصل گشته‌اند. اینترنت در برگیرنده منابع اطلاعاتی و خدمات گستردهایست که برجسته‌ترین آنها وبجهان‌گستر و رایانامه می‌باشند. سازمان‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی وموسسات متعدد، نیازمند دستیابی به شبکه اینترنت برای ایجاد یک وب‌گاه،دستیابی از راه دور وی‌پی‌ان،انجام تحقیقات و یا استفاده از سیستم رایانامه،می‌باشند. بسیاری از رسانه‌های ارتباطی سنتی مانند تلفن و تلویزیون نیز با استفادهاز اینترنت تغییر شکل داده‌اند ویا مجدداً تعریف شده اندو خدماتی جدید همچون صداروی پروتکل اینترنتو تلویزیونپروتکل اینترنت ظهورکردند. انتشار روزنامه نیز به صورت وب‌گاه، خوراک وب و وب‌نوشت تغییر شکل داده‌است. اینترنت اشکال جدیدی ازتعامل بین انسانها را از طریق پیام‌رسانیفوری، تالارگفتگو و شبکه‌هایاجتماعی بوجودآورده‌است.
    دراینترنت هیچ نظارت مرکزی چه بر امور فنّی و چه بر سیاست‌های دسترسی و استفاده وجودندارد. هر شبکه تشکیل دهنده اینترنت، استانداردهای خود را تدوین می‌کند. تنهااستثنا در این مورد دو فضاینام اصلی اینترنت، نشانیپروتکل اینترنت وسامانه نام دامنه است که توسط سازمانی به نام آیکان مدیریتمی‌شوند. وظیفه پی بندی و استاندارد سازی پروتکل‌های هسته‌ای اینترنت، IPv4 و IPv6 برعهده گروهویژه مهندسی اینترنت استکه سازمانی بین‌المللی و غیرانتفاعی است و هر فردی می‌تواند در وظایفشان با آنمشارکت نماید.
    LINE بودن
     
    آن لاین / آف لاین: هنگامیکه کامپیوتر شما یک ارتباط زنده و باز با اینترنتدارد و شما می توانید در اینترنت کار مورد نظر خود را انجام دهید، به شما وکامپیوترتان اصطلاحاً آن لاین On Line گفتهمی شود که منظور آن است که شما همانند یک ماشین در یک جاده هستید و می توانید بهپیش بروید. در این حالت در اصطلاح می گویند روی خـــط هستید. اما هنگامیکه ارتباط شما با اینترنت بسته است مثلاً به دلیل خاموش بودنکامپیوتر، عدم اتصال به اینترنت و یا به هر دلیل دیگر اصطلاحاً گفته می شود که شماو کامپیوترتان آف‌لاین Off Line هستیدو مانند آن است که ماشین شما از جاده خارج شده است یا در محلی پارک کرده اید وفعلاً نمی توانید در این جاده به جلو بروید. 
     
     
     
     
     
                    
     
                                    هاست و دامنه
     
    نام‌های دامنه سطح بالا که به آنها دامنه‌‌های سطح اول همگفته می‌شود این‌ها هستند: .COM، .ORG، .IR، .NET ، .EDUو .GOV.
    چند سایت معروف که از دامنه.COM استفاده می‌کنند این‌ها هستند:
    • Google• Yahoo• Microsoft
    هر نامی در دامنه سطح بالایCOM. باید منحصر به فرد باشد. کلمه همیشگی سمت چپمثل WWW،نام میزبان است که نام یک ماشین خاص (با یک IPخاص) را در یک دامنه مشخص می‌کند.
    یک دامنه داده شده می‌تواند به صورت بالقوه نام میلیون‌هاهاست(میزبان) را تا زمانی که در آن منحصر به فرد هستند در بر بگیرد.
    سرور نام‌ ‌ای دامنه(DNS)، درخواست‌ها را از برنامه‌ها و دیگر سرورهاینام‌ دریافت می‌کنند تا نام‌های دامنه را به نشانی‌های IPتبدیل کنند.
    وقتی که یک درخواست به سرور نام‌دامنه وارد می‌شود، سروریکی از چهار کار زیر را بر روی آن انجام می‌دهد:
    1- با یک نشانی IPبه آن جواب می‌دهد چون نشانی IPدامنه درخواست شده را می‌داند.2- با دیگر سرور‌های سیسم نام‌ دامنه تماس می‌گیردو سعی می‌کند نشانی IP نامدرخواست شده را پیدا کند. البته سرور شاید چندین بار این کار را انجام دهد.3- امکان دارد بگوید: من نشانی IPدامنه‌ای که شما خواسته‌اید ندارم اما نشانیIP سرور دیگری را به شما می‌دهم که نشانی‌هایبیشتری از من می‌داند.4- یک پیغام ارور(Error)می‌فرستد، چون دامنه درخواست شده یا وجود ندارد یا دیگراعتبار ندارد.
     
     
    ADSL                                           
    Digital Subscriber Line) DSL) كه می‌توان آن را خط اشتراکدیجیتال نامید، روشی برای اتصال به اینترنت با سرعت بالا و هزینه كمتر است.
    انواع مختلفی از DSL وجود دارد که امکان اتصال به اینترنت را باسرعت‌ها و امکانات مختلف مهیا می‌کنند. اما نوعی که بیشتر در کشورمان شناخته شدهاستAsymmetric-DSL یا ADSL یاDSL نامتقارناست. 
    مقایسه انواع  DSLها:
    1- Asymmetric DSL) ADSL):
    این روش DSL نامتقارن نامیده شده و دلیل آن هم تفاوت سرعتدریافت و ارسال است.
    این روش بدون ایجاد خط جدیدو با استفاده از پهنای باند استفاده نشده خط تلفن ارایه می شود. این خطوط پرسرعتبا نصب تجهیزاتی در مرکز تلفن کاربران و از سویی نصب مودم خاص در محل استقرارکاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های این خطوط عدم استفاده از خط تلفناست بعبارتی دیگر در زمان استفاده، تلفن کاربر اشغال نمی‌شود و هزینه‌های تلفن رابه همراه ندارد و درهمین حال سرعتی معادل 40 برابرخطوط عادی را داشته باشد. شما میتوانید تا 6.1 مگابیت بر ثانیه دریافت و 640 كیلوبیت بر ثانیه ارسال داشته باشید.
    مزایای استفاده از سرویس ADSL :
    1. دسترسی به اینترنت پرسرعت تا 40 برابر خطوطمعمولی
    2. اتصال دائم به اینترنت
    3. امکان استفاده همزمان از اینترنت و تلفن و یافاکس
    4. عدم اشغالی تلفن در زمان اتصال به اینترنت
    5. عدم پرداخت هزینه قبض تلفن
    6. حق اشتراك ثابت ماهیانه
    7. نصب سریع و آسان
    معایب خطوط ADSL
    1. عدم امکان استفاده مشترک یک اشتراک در مکان‌هایمختلف
    2. عدم امکان تغییر خط تلفن مورد استفاده به دلیلنصب تجیهزات در مخابرات.
    3. گرانی تجهیزات اولیه به نسبت خطوط عادی
    4. سرعت متغیر با افت و خیز با توجه به تعدادکاربران شبکه
    5. وجود حفره‌های امنیتی
    6. سرعت معمولی در ارسال فایل‌ها
     
     
                          انواع سرویسADSL
     
    2- Consumer DigitalSubscriber Line) CDSL):
    یاDSL مصرفكننده نوعی دیگر از این تكنولوژی است. از ADSL سرعت كمتری دارد و تواناییدریافت تا 1مگابیت بر ثانیه را دارد و همچینین سرعت ارسال بسیار كمتری به نسبتADSL دارد.
     
    3-High bit-rate DSL)HDSL): سرعتدریافت و ارسال اطلاعات یکسان است. در این روش تا 1.544 مگابیت بر ثانیه بر رویخطوط دوبل دریافت و 2.048 مگابیت بر ثانیه ارسال امکان پذیر است.
     
    4-ISDN DSL) ISDL): اینروش در اختیار کاربران استفاده کننده از ISDN است. ISDL در مقایسه با سایر روش‌هایDSL دارایپایین ترین سرعت است. سرعت این خطوط 144 کیلوبیت در ثانیه است.
     
    5-Multirate Symmetric DSL)MSDSL): دراین روش سرعت ارسال و دریافت اطلاعات یکسان است. نرخ سرعت انتقال اطلاعات توسطمرکز ارائه دهنده سرویس DSL، تنظیم می‌گردد.
     
    6-Rate Adaptive)RADSL):  در این روش این امکان وجود دارد که سرعت برقراری ارتباط باتوجه به مسافت و کیفیت خط تغییر کند.
     
    7-Symmetric DSL)SDLS): درواقع DLS با خطوط متقارن است. سرعت ارسال و دریافت یکسان است و برخلاف HDSL فقط به یک خط نیاز خواهد بود.
     
    8-UDSL: درحقیقت همان HDSL است ولی با خطوطی یكطرفه. این نوع ازDSL توسطشركت‌های اروپایی پیشنهاد شد.
     
    9-Very high bit-rate)VDSL):  این روش نامتقارن است و در مسافت‌های کوتاه به‌مراه خطوطمسی تلفن استفاده می‌گردد.
     
    10-Voice-overDSL)VoDSL): یک نوع خاص از IP تلفنی است. در این روش چند خط ترکیب و به یک خط تلفن تبدیلتبدیل می‌شوند.
     
     
     
                                       وب
     
    شبکه تار عنکبوتی جهانی(وب) مدتها پس از اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت. کاربرد اولیه اینترنت اساسا برایتبادل اطلاعات و پست الترونیک بود. تولد وب به سالهای 1989 تا 1991 و به کارهایدانشمندی به نام تیم برنزی - لی در آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات (CERN)در سوئیس بر می گردد.
     انگیزه وی برایطراحی این استاندارد این بود که اطلاعاتی که افراد نیاز دارند در سندها و فایلهایی در کامپیوترهای مختلف ذخیره شده است تقریبا در تمام این اسناد ارجاعاتی بهسندهای دیگر وجود دارد، در آن سند هم ارجاعاتی به سندهای دیگر هست و الی آخر...
    «تیم» از خود پرسید کهآیا راهی وجود دارد که بتوان به کمک آن سندی را که به آن اشاره شده، (بدون توجه بهمکان این سند) دید؟ مثلا ، ممکن است در سندی که در یک کامپیوتر در نیویورک قراردارد دو ارجاع ، یکی به سندی در کامپیوتر در بمبئی و دیگری به سندی در کامپیوتراتاق پهلویی ، وجود داشته باشد این مفهوم که به ابر لینک (Hyper Link)معروف شد، سنگ بنای شبکه تار عنکبوتی جهانی یا وب است.
    با اینکه مفهوم وب بسیاراغوا کننده بود، پیاده سازی واقعی آن بسیار پیچیده می نمود. برای اینکار دو نیازاساسی وجود داشت: یک فرمت استاندارد برای مبادله آنها از طریق اینترنت .
    ** شالوده فیزیکیاینترنت
    شاید بارها از خود سوالکرده باشید که اینترنت دقیقا کجاست ؟ برخی تصور می کنند در نقطه ای دنیا ،ساختمانی وجود دارد که پایگاه مرکزی اینترنت در آنجا قرار گرفته است. اما وقتی باساختار اینترنت آشنا شویم خواهیم فهمید که این سوال اساسا بی معناست .
    همانطوری که قبلا نیزاشاره شد، اینترنت شبکه ای است از کامپیوترهای بهم پیوسته . اینترنت یک چیز مستقلنیست که دیگران کامپیوترهایشان را به آن متصل کنند. بلکه اینترنت خود حاصل بهمپیوستن این کامپیوترهاست. در واقع وقتی به کامپیوترهای یک سرویس دهنده اینترنت (ISP)متصل می شوید، کامپیوتر شما هم جزئی از اینترنت می شود.
    اینترنت به انواع بسیارگوناگونی از سرویس های مخابراتی ، از خطوط ساده تلفنی گرفته تا کابل های نوریپرسرعت و کانالهای ماهواره ای ، متکی است. اکر این کانال های مخابراتی را بزرگراهاینترنت بدانیم، مسیر یاب ( routers- کامپیوترهایی که بر انتقال اطلاعات بیننقال مختلف نظارت می کنند) پلیس های راهنمایی آن هستند
                           مشکلات اینترنت در ایران
    یکی از اصلی ترین موانعبر سر راه پیشرفت اینترنت در ایران سرعت و پهنای باند اینترنت است که از زمان وروداینترنت به ایران تا کنون پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته است.در حالیکه بیشتر کشورهای دنیا ADSL را پشت سر گذاشته اند،اکثر کاربران ایرانیهنوز از خطوط dial up سنتی آنهم با قیمتی نسبتا" بالااستفاده می کنند.خطوط ADSL ارئه شده گران است و سرعت آن حداکثر 10 کیلوبایت بیشتر از خطوط dial up معمولی است.که آن هم با کیفیت بسیار بدیعرضه می شود.
    یکی دیگر از موانع اصلیکه موجب کاهش دسترسی مردم به اینترنت می شود ،هزینه اتصال به اینترنت است.برایسرعت دادن به رشد اینترنت در ایران باید هزینه اتصال به اینترنت و پهنای باند کاهشو کیفیت خدمات ارائه شده افزایش یابد.یکی از راه کارهای موجود Inteet Exchange Point) )یا IXPاست. IXPسرویس دهندگان مختلف اینترنت را در یک ناحیه یا کشور به هم متصل می کند تا بتوانندترافیک اینترنتی را با هم تبادل کنند. در صورت وجود چنین شبکه‌ای سرویس دهندگاناینترنت برای رساندن کاربر به مقصد(سایت) موردنظر، پیغام خود را به جاهای مختلفارسال نمی‌کنند.مهم‌ترین مزیت این شبکه‌ها کاهش هزینه و پهنای باند و افزایش قابلیت اطمینان،امنیت و سرعت است. استفاده از چنین مرکزی اکنون روشی جا افتاده در کشورهای پیشرفتهاست. اگر IXP در ایران راه‌اندازی شود دیگر نیازی باارسال پیغام به خارج از کشور نیست و پیغام درون همین شبکه سفر می‌کند و به سرعت بهمقصد مورد نظر می رسد. بدین ترتیب پهنای باند بین‌المللی استفاده شده، کاهش می‌یابدو تبادلات ارزی کشور نیز کمتر خواهد شد. ملموس‌ترین مثال برای این مورد اعلامنتایج کنکور سراسری است که پیغام‌های ارسالی میلیون‌ها نفر از هموطنانمان پس ازگشت و گذاری طولانی در اینترنت به افرانت و پارس‌آنلاین در داخل ایران می‌رسد.قبلاز هر چیز باید شبکه انتقال اطلاعات با نرخ ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.شهروندان در کشور ما نباید نرخ اینترنت خارج از کشور را بپردازتد.زیرا بیش از 80درصد تبادل اطلاعات در داخل کشور صورت می گیرد.بنابراین لازم است که در داخل کشورنیز شبکه دیتا داشته باشیم که این موضوع به پایین آوردن هزینه ها کمک بسیاری خواهدکرد.
    اندک توسعه هایی که درزمینه تکنولوژی های انتقال اینترنت در ایران صورت می گیرد در تهران متمرکز است وهمیشه با یک تاخیر 8 تا 10 ماهه وارد شهرهای بزرگ کشور می شود.(البته فقط شهر هایبزرگ)
    اکثر شرکت های بزرگارائه کننده ی سرویس های اینترنت و تلفن اینترنتی در ایران تنها به ظاهر خصوصیاند، در حالیکه صاحبان اصلی آنان یا در بدنه دولت قرار دارند یا از نفوذ دولتی برخوردارند.(که به تبعات آن بعدا" اشاره خواهم کرد.)
    بعد از گذشتسالها از حضور اینترنت در ایران تجارت الکترونیک تنها به حضور فرمالیته چند سایتفروش کتاب و سی دی خلاصه شده است.
                                  نتیجه گیری
    1- اینترنت پدیده‌ای است کهزندگی بدون آن برای بسیاری از انسان‌ها، دیگر غیرقابل تحمل و حتی غیرممکن است.
     
    2- اینترنت مجموعه‌ای جهانی ازشبکه‌های بزرگ و کوچک است که به هم پیوسته‌اند و نام اینترنت (شبکه‌های در همتنیده) از همین مجموعه گرفته شده است.
     
    3- اینترنت کارش را سال 1969 باچهار هسته یا سیستم کامپیوتری میزبان شروع کرد اما امروز میلیون‌ها مورد از آنهادر سراسر جهان وجود دارند.
     
    4- درسال ۱۳۶۸  پس از افتتاح مرکز تحقیقات فیزیک نظری وریاضیات، بنا بر درخواست استادهای دانشگاه که در خارج از ایران با پدیده‌ای به نامایمیل آشنا شده بودند، فکر برقراری این ارتباط شکل گرفت.
    5- وبعبارتست از تمام اطلاعات بهم پیوسته روی اینترنت، اما اجازه دهید در این رابطهمطالب بیشتری بخوانیم .
    6-اینترنت مخففجمله inter connectednetwork است.
     
    7-در اینترنت هیچ نظارت مرکزی چه بر امور فنّی و چه بر سیاست‌هایدسترسی و استفاده وجود ندارد.
     
    8- انواع مختلفی از ADSLوجود دارد که امکان اتصال بهاینترنت را با سرعت‌ها و امکانات مختلف مهیا می‌کنند
     
    9- کاربرد اولیه اینترنت اساسا برای تبادل اطلاعاتو پست الترونیک بود.
    coco
    دوشنبه 9 دی 1392 - 13:54
    بازدید : 1819
    برچسب‌ها :

    آموزش در ادامه مطلب...


    صفحه بزرگ تبلت ها فضای ایده آلی را برای نقاشی و طراحی به وجود می آورد، اما متاسفانه انجام اینکار ها با انگشت کمی سخت است. قلم های زیادی در بازار پیدا می شود که به شما اجازه می دهد که طراحی را به صورت حرفه ای تری داخل تبلت ها انجام دهید، اما قبل از اینکه پول خرج کنیم و یکی از آن ها را بخریم، نظرتان چیست که ساخت یک قلم دست ساز را امتحان کنیم؟

    مهم ترین چیزی که برای درست کردن چنین قلمی نیاز دارید، کاغذی است که بر روی صفحات خازنی کار کند. برای این منظور راحت ترین گزینه ای که می توانید پیدا کنید، کاغذ آلومینیومی دور شکلات ها است. البته پوشش تمام شکلات ها از نوع خازنی نیست و شاید مجبور باشید که چند مدل مختلف را امتحان کنید تا جنس مورد نظر ما را پیدا کنید. معمولا آنهایی که پشتشان نقره ای رنگ است، به احتمال زیاد می تواتند مفید واقع شوند.

    در ابتدا کاغذ شکلات را مطابق با آنچه که در شکل مشاهده می کنید، برش بزنید. توجه داشته باشید که لبه بالایی حتما باید از دو قسمت تشکیل شده باشد.

    در مرحله بعد یک دستمال کاغذی مچاله شده را بر روی مداد قرار دهید و لبه اول کاغذ خازنی را به روی آن بکشید و پایینش را چسب بزنید. سپس مداد را بچرخانید و لبه دوم کاغذ را به صورت به علاوه بر روی لبه قبلی قرار دهید و پایینش را مجددا چسب بزنید.

    حال تنها کافی ست تا قسمت باقی مانده کاغذ شکلات را به طور کامل دور مداد بپیچید و پایین آن را چسب بزنید. به همین سادگی شما اکنون قلمی را در اختیار دارید که بر روی صفحه تبلت شما کار می کند. فقط توجه داشته باشید که حین کار کردن با قلم، انگشت شما باید با کاغذ شکلاتی که بر روی مداد کشیده شده است، تماس داشته باشد.

    منبع:نارنجی

    coco
    يکشنبه 8 دی 1392 - 21:0
    بازدید : 2645
    برچسب‌ها :

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 77
    تعداد کل نظرات : 141

    خبرنامه